Kerstpakket kleuren mogelijkheden

Gisteren hebben we gesproken over het personaliseren van een kerstpakket. Maar ook het uiterlijk van het kerstpakket is erg belangrijk. Je wil natuurlijk dat het er uit ziet als een leuke verrassing voor je medewerkers, een feestelijk pakket, misschien ook wel kleurrijk (of een specifieke kleur). Het kerstpakket kan op verschillende manieren verpakt zijn. Het hangt er vanaf wat voor pakket je uit hebt gekozen. Als het zover is kun je op onze website weer bekijken hoe de pakketten er uit komen te zien en kun je ook de inhoud bekijken en lezen (de specificaties worden namelijk per pakket weergegeven bij de productinformatie).

Betekenis kleuren

Rood en zilver zijn vaak de kleuren waar dat mensen het meest aan denken bij een kerstpakket. Maar eigenlijk kunnen alle kleuren voor een kerstpakket gebruikt worden. Een kerstpakket hoeft niet perse in een bepaalde kleur zijn uitgevoerd. Kleuren staan voor een bepaalde emotie, daar kan de ontwerper van het kerstpakket wel rekening mee houden.

  • Zo reageren mensen bijvoorbeeld heel erg op de kleur rood, het is een sterke kleur, ook in de natuur geeft het de mensen belangrijke informatie, signalen. Rood is ook een erg warme kleur, de kleur van liefde, maar ook van hartstocht. Deze kleur staat daarnaast ook voor kracht, passie en leiderschap.
  • Wit zorgt ervoor dat kleuren wat lichter worden en het haalt ook de intensiteit uit de kleur weg. Het wordt dan ook wel gezien als de kleur van licht, schoonheid, frisheid en helderheid. Wit staat voor zuiverheid, eenvoud en puurheid.
  • Groen is een kleur die veel signalen afgeeft. Deze kleur werkt kalmerend en geeft rust. Daarnaast kan het helend werken en werken in een groene ruimte of in een ruimte met veel planten kan heel goed zijn, het activeert je lichaam en Groen is een kleur die staat voor leven, groei, natuur, frisheid, duurzaamheid en rust.
  • Blauw is een kleur met een verzachtende en kalmerende werking. Het is een rustige kleur, maar ook een koele en neutrale kleur. Blauw staat voor professionaliteit en vertrouwen. Ook voor kalmte, oprechtheid en zakelijk.
  • Paars is een kleur die bestaat uit blauw en rood. Paars staat voor luxe, gezondheid, creativiteit en religie.
  • Geel is een opvallende kleur en wordt vaak in reclames gebruikt. Geel staat voor wijsheid, warmte, vriendelijkheid, zonnig en geluk.
  • Bruin is de kleur van de aarde, het brengt je dichter naar de aarde toe. Het is de kleur van arbeid en van robuustheid, maar ook van de natuur, buiten en stoer.
  • Oranje staat voor innovatie, modern, jeugd en plezier.
  • Zwart is een kleur die diepte en perspectief brengt. De kleur zwart is gezaghebbend en machtig, deze kan ook sterke emoties oproepen.
  • Roze is een symbool voor liefde en flirten. Het staat voor plezier en vrouwelijkheid.

Kleuren kerstpakket

Een kerstpakket kan in het teken staan van een bepaalde kleur, het kan ook een mix zijn van bepaalde kleuren. Maar je hoeft er bij een pakket niet altijd rekening mee te houden dat het bijvoorbeeld perse rood of blauw moet zijn. Er zijn wel rode kerstpakketten of blauwe kerstpakketten, maar we hebben ook een ruim assortiment aan kerstpakketten die niet een bepaalde kleur hebben. Er kan dus ook een neutraal pakket gekozen worden als het over de inhoud of kleur van de verpakking gaat. Misschien wil je voor je medewerkers hetzelfde pakket kiezen en dan wil je een kleur die voor allemaal kan.

Rood kerstpakket

Rood is dan een warme kleur en past heel goed bij de feestdagen. Het is maar net welke kleur jou aanspreekt. Daarnaast kijk je toch vaak naar de inhoud van het pakket en de totaalprijs. Alles bij elkaar moet het je een goed gevoel geven, voordat je een kerstpakket gaat bestellen. Toch is de verpakking van een kerstpakket belangrijker dan je denkt. Het is namelijk het eerste wat je medewerkers zien. Je wil dat ze al blij verrast zijn en enthousiast zijn wanneer je hen een pakket overhandigt. Dit kan wanneer het er mooi uit ziet dus je zult er meer mee bezig zijn dan dat je zelf in de gaten hebt, nu je het belang ervan kent.

Neem de tijd om een mooie verpakking uit te kiezen en je zult merken dat het je medewerkers ook meteen wat zal doen. De uitstraling is van belang. Beeld het je maar eens in, als je een cadeau krijgt wat er leuk uit ziet, dan ben je vaak al blij voordat je het uit hebt gepakt. Zo zal dat bij je medewerkers ook werken als zij je kerstpakket in ontvangst nemen. Kies je dit jaar misschien voor verpakking die niet weggegooid wordt, maar langer gebruikt kan worden? In dat geval ben je tevens milieubewust en duurzaam bezig.