Personaliseer je kerstpakket

Je hebt misschien al een leuk idee wat voor persoonlijk kerstpakket je iemand wil geven. Maar hoe kun je het kerstcadeau nog meer een persoonlijk tintje geven? Soms is het moeilijk om een boodschap over te dragen aan je werknemers. Je wil misschien heel veel zeggen, maar hebt geen idee hoe je het onder woorden moet brengen. Of je hebt geen idee wat je ze wil vertellen, omdat je al laat merken dat je blij bent dat ze iedere dag voor je klaar staan.

Het personaliseren van je kerstpakket kan dan ook erg lastig zijn. Maar er zijn verschillende dingen die je kunt doen. Een speciale boodschap per medewerker, of een boodschap voor het hele bedrijf. Of wil je toch een rijmpje bijvoorbeeld plaatsen als kerstboodschap? Dan heb je nog de keuze of je het zelf gaat schrijven of laat bedrukken. Hoe persoonlijk je het wil doen, hangt er misschien ook wel vanaf hoeveel werknemers je hebt. Als je namelijk tien werknemers hebt zou je het nog zelf kunnen schrijven, maar met 150 is dat toch een ander verhaal.

Kerstpakket boodschap

De boodschap die je op een kerstpakket kunt zetten kan heel verschillend zijn, je zou kunnen denken aan:

  • Bedankt voor je inzet het afgelopen jaar!
  • Op naar een nieuw, gelukkig en mooi succesvol jaar!
  • Samen hebben we er een mooi jaar van gemaakt, op naar een nieuw jaar met zijn allen.
  • Een goed team, daar ben ik trots op! Geniet van de feestdagen en op naar een nieuw fijn jaar samen!
  • Succesvol ondernemen doe je samen, bedankt voor je inzet!
  • Een team bestaat uit kanjers, daarvan ben jij er één!
  • Samen hebben we er weer een succesvol jaar van gemaakt! Bedankt daarvoor!
  • Inzet tonen, streven naar nog beter, doorzetten als het even moeilijk was en samen ondernemen, we did it!

Er zijn veel zinnen die je een beetje aan kunt passen, zodat ze binnen je bedrijf passen en persoonlijker worden voor je medewerkers. Je kunt een zin gebruiken of een woord terug laten keren wat op de werkvloer vaak gebruikt wordt. Daardoor zal het nog persoonlijker worden. Neem de tijd om te ontdekken wat er bij jouw onderneming past en maak er dan zelf wat moois van! Soms heb je snel een passende zin bij een werknemer of bij je team, en soms duurt het wat langer. Het kan ineens in je gedachten komen en zo kun je dan je kerstpakket personaliseren. En vergeet niet dat er gerust humor aan te pas mag komen!

Zelf de boodschap schrijven

De persoonlijke boodschap voor het kerstpakket kun je zelf schrijven, dit wordt vaker gedaan wanneer het een kleiner team betreft. Je kent je medewerkers dan vaak ook persoonlijk. Hierdoor kun je beter inspelen op de situatie en de inzet van een persoon. Is iemand enthousiast, zorgt hij of zij voor sfeer, voor humor in de groep, is het een doorzetter, stuurt hij of zij het team aan? Allemaal goede eigenschappen die je in een kerstboodschap zou kunnen vermelden. Het hele jaar door heb jij de tijd om na te denken over de persoonlijke boodschap. Schrijf de woorden op waar je aan denkt bij dit teamlid, dan kom je vanzelf tot een mooie boodschap.

Origineel kerstpakket

Standaard boodschap voor hele bedrijf

Als je een groter bedrijf hebt, dan is het vaak erg veel werk om voor iedereen een persoonlijke boodschap te noteren. Daarnaast heeft een werkgever niet met iedere werknemer intensief contact.

Vaak zijn er teamleiders, zij kunnen dan wel een persoonlijke boodschap doorgeven. Maar bij veel personeel wordt er vaak voor gekozen om een standaard boodschap toe te voegen vanuit het bedrijf. Daarbij worden vaak teksten gebruikt zoals: ‘Bedankt voor je inzet in het afgelopen jaar. Het was weer een succesvol jaar voor bedrijf X. We hopen dat we volgend jaar weer een jaar lang op je inzet kunnen rekenen! Samen gaan we weer op weg naar een nieuw succesvol en innovatief jaar! Geniet van de feestdagen en tot volgend jaar’.

Ook deze teksten kunnen aan worden gepast aan de visie binnen een bedrijf, of targets die zijn behaald. Soms wordt er ook een terugblik geplaatst naar het afgelopen jaar, waarin dan staat wat er is gebeurd en wat de resultaten zijn. Ook dat is een persoonlijke boodschap waar een bedrijf veel mee kan bereiken bij haar medewerkers. De betrokkenheid en de verantwoordelijkheid worden hiermee aangewakkerd. Met een goed kerstpakket en een mooie boodschap verricht je niet alleen een goede daad, maar ben je tevens toekomstgericht bezig voor je bedrijf.