Wat zit er in het kerstpakket van 2016?

Wat zit er in het kerstpakket van 2016? Ondanks dat het op het moment van schrijven midden zomer is, zijn de voorbereidende werkzaamheden rondom kerstpakketten alweer in volle gang. Kerstpakketten blijken nog steeds de nummer één vorm van waardering te zijn en werkgevers kunnen er bijna niet omheen. Maar, wat is nu leuk, en vooral wat is de kerstpakkettentrend 2016?


We constateren een duidelijke verschuiving van kerstpakketten met een cadeau naar kerstpakketten zonder een cadeau zogenaamde foodpakketten. Pakketten met veel artikelen zodat het ouderwetse gevoel van ‘een hele grote kerstdoos, samen uitpakken’ weer helemaal in eer wordt hersteld.

We lieten 500 klanten, middels een sneakpreview, onze nieuwe pakketlijn beoordelen en onderstaand pakket kwam als winnaar uit de bus. Het beloofd het jaar van de ‘Gouden kerstpakketten’ te worden.

Kerstpakketten 2016 moeten moet snel en efficiënt uitgezocht worden, de tijd dat men, in de tijd van de baas drie of meer showrooms ging bezoeken lijkt hiermee op zijn retour.

Wat vinden bedrijven belangrijk aan een kerstpakkettenleverancier?

Kerstpakkettenplaza.nl, online aanbieder van kerstpakketten, heeft onderzoek gedaan naar wat bedrijven belangrijk vinden bij het selecteren van hun jaarlijkse kerstpakkettenleverancier en voelde daarom 500 klanten telefonisch aan de tand: we noteren de top antwoorden:

  1. Vertrouwen
  2. Bestelgemak
  3. Prijs/kwaliteitsverhouding
  4. Groot en origineel assortiment
  5. Goede communicatie
  6. Koppeling van kerstgeschenken aan goede doelen.

Wat kiezen bedrijven als kerstgeschenk?

  1. 76%. Traditioneel kerstpakket (76% met een cadeau 24% foodpakket)
  2. 10.2%. Eigen keuze concept, zodat het personeel zelf een kerstcadeau kan uitzoeken
  3. 6%. Streekpakketten
  4. 3% Drankpakket
  5. 2% Kunst kerstpakketten
  6. 1.6% Rituals
  7. 1% Tijdschriftenbon / boekkado
  8. 0.7% Belevenissen
  9. 0.5% Foto op linnen

Conclusie

Toekomst of achterhaald? Het traditioneel kerstpakket is duidelijk nog erg populair bij Nederlandse bedrijven. Er lijkt daarmee een zekere toekomst voor traditionele kerstpakketten te zijn. Het meest in het oog springende resultaat is dat (76%) van de bedrijven voor een traditioneel kerstpakket kiest. De redenen hiervoor zijn duidelijk: bestelgemak en een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Opvallend is dat, zelfs met de financiële crisis, maar 12% van de bedrijven de prijs de belangrijkste factor vindt bij het bestellen van een kerstpakket. Het overgrote deel (86%) vindt de originaliteit en de inhoud van het pakket belangrijker dan de prijs.

Klik op de afbeeling en bekijk de volledige collectie

Wat zit er in het kerstpakket van 2016?