Maatschappelijk verantwoorde kerstpakketten

Sinds juli 2009 is Kerstpakkettenplaza.nl officieel partner van MVO Nederland, het kenniscentrum voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. MVO Nederland stimuleert het bedrijfsleven om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. MVO Nederland helpt ondernemers om de kansen van MVO te benutten; kansen die winst opleveren voor bedrijf, milieu en maatschappij.
Met het partnerschap geeft Kerstpakkettenplaza.nl aan dat wij ons inzetten voor de verdere invulling en verspreiding van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in Nederland.

We hebben het MVO beleid in onze gehele organisatie geïntegreerd. Kerstpakkettenplaza.nl werkt daarnaast samen met (transport)partners zodat we uw kerstgeschenken succesvol kunnen leveren. Ook deze partners voldoen aan de strengste criteria. Dit alles om het streven naar een Maatschappelijk Verantwoorde Onderneming te bevorderen.

Middels de verkoop van kerstpakketten ondersteunen we Goede doelen. We zetten ons zeer milieubewust in door de verspreiding van enorme pakketten drukwerk in de vorm van brochures etc. tot een minimum te beperken en werken zoveel mogelijk digitaal.

In ons assortiment nemen we bewust producten op met een maatschappelijk verantwoorde achtergrond, zoals Fair Trade Original en Max Havelaar.

Kerstpakkettenplaza.nl heeft zich lang geleden reeds gerealiseerd dat er naast de na te streven persoonlijke doelstellingen, een overkoepelende doelstelling is die in het belang is van een ieder van ons. Een gezonde maatschappelijke leefomgeving is de motor van het bestaan. Kerstpakkettenplaza.nl vindt het heel belangrijk hier aandacht aan te schenken en dus in de toekomst te investeren. Daarom heeft Kerstpakkettenplaza.nl voor zichzelf een aantal doelstellingen bepaald:

  • Beoordelen van onze leveranciers en andere betrokken partijen op hun duurzame aspecten,
  • Alle goede doelen zijn voorzien van een CBF Keurmerk en worden aangemerkt als ANBI.
  • Reductie van drukwerk.
  • Bewust en maatschappelijk verantwoord inrichten van de interne processen.

De transport van kerstgeschenken belasten het milieu. Het milieu verdient 100% van onze aandacht. Het leefbaar houden van onze aarde begint bij onszelf. Ook bij de keuze van onze transporteur(s) houden we hier rekening mee.

Onze transporteur DHL is een internationale dochteronderneming van Deutsche Post DHL. Oorspronkelijk was DHL vooral actief als koeriersbedrijf voor de verzending van pakketten en brieven, tegenwoordig doet het bedrijf vooral ook aan contractlogistiek.

De moedermaatschappij van DHL (Nederland) is Deutsche Post DHL (Mail / Express / Logistics / Finance). De drie grootste merken binnen het concern zijn DHL, Deutsche Post en Postbank (Duitsland).

DHL en MVO

DHL voldoet, in lijn met onze wensen, ook aan de eisen van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

DHL Global Mail Nederland is sinds 1 september 2009 100% klimaat neutraal. De doelstelling van het moederbedrijf Deutsche Post DHL is om in 2020 wereldwijd de CO2-emissie met 30% te verminderen. 100% klimaat neutraal werken maakt onderdeel uit van het totale beleid op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, een strategische prioriteit binnen DHL.

Het gaat in het MVO-programma om het milieu, de medewerkers en de maatschappij. Het internationale ‘GoGreen’ programma van DHL vormt het raamwerk voor deze milieudoelstellingen. De volgende doelstelling ligt op het reduceren van CO2-emissies. Dat dwingt DHL om als wereldwijd actief bedrijf de maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Het operationele netwerk en inzet van het wagenpark hebben impact op het milieu. Door het invoeren van milieustandaarden binnen het operationele proces en het aanschaffen van duurzame en energiezuinige middelen, beperkt DHL deze impact zoveel mogelijk. Helaas kan DHL de CO2-uitstoot niet tot nul reduceren. De uitstoot die zij niet kunnen reduceren, compenseren zij door te investeren in projecten die de CO2-uitstoot op andere plaatsen reduceren of CO2 uit de atmosfeer opnemen. Een concreet voorbeeld hiervan is het Wereld Natuur Fonds project in Indonesië, het aanleggen van 50.000 hectares turfmoeras bos.

Thuiswinkel waarborg

Klantbeoordelingen Kerstpakkettenplaza.nl

Feedback company
Bekijk alle 3570 beoordelingen
8.8 10
MVO Nederland E-commerce Europe